Budowa rowerów crossowych
Wiele nowoczesnych, wysokiej klasy rowerów szosowych jest obecnie wykonanych z włókna węglowego, ze względu na jego niską wagę i właściwości pochłaniania drgań. Rower crossowy męski również podąża za tym trendem, a wiele wysokiej klasy modeli jest wykonanych z włókna węglowego. Jednak ramy aluminiowe i stalowe są nadal popularne, ponieważ stanowią tańszą opcję i zapewniają bardziej wytrzymałą ramę, jeśli rowerzysta chce używać roweru do jazdy turystycznej lub dojazdów do pracy.
Dobór rozmiaru ramy w rowerach crossowych
Tak jak w przypadku wszystkich rowerów, dobór rozmiaru ramy w rowerach crossowych ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji komfortu i osiągów podczas jazdy. Jest to szczególnie ważne, jeśli zamierzasz używać roweru do długodystansowych wycieczek lub treningów zimowych.
Sposób prowadzenia linek w rowerach przełajowych
W większości nowoczesnych ram rowerów szosowych, linki hamulca tylnego i przerzutki są poprowadzone wzdłuż dolnej części rury górnej, co zapewnia bardziej przejrzysty wygląd, gdy siedzisz w siodełku. Jednak rower crossowy męski często ma te przewody poprowadzone wzdłuż górnej rurki lub poprowadzone wewnętrznie w rurkach. Ma to na celu zmniejszenie prawdopodobieństwa zanieczyszczenia ich przez błoto i wodę, ale także sprawia, że rama roweru jest wygodniejsza do noszenia.
Rodzaje łańcuchów w rowerach crossowych
Wiele rowerów przełajowych ma podwójny zestaw łańcuchowy z przodu – podobny do tego w rowerach szosowych. Zazwyczaj jednak mają one niższe przełożenie – np. 46 zębów na dużym pierścieniu i 36 zębów na pierścieniu wewnętrznym. Ma to na celu poradzenie sobie z bardziej ekstremalnym terenem, z którym stykają się kolarze przełajowi.